miercuri, 16 septembrie 2009

auditia

buna ziua!
ma declar inca de la inceput, un meloman de situatie, un gurmand al fructelor muzicale prezentate pe scenele romanesti
manat de aceste consideratii, am sa va spun ca am luat parte cu placere la cateva dintre concertele listate de organizatorii festivalului enescu..spun 'cateva', gandindu ma ca oamenii in floarea varsetei nu si permit festinul, la fel cu cei pensionati si usor plictisiti, dar prezenti la astfel de manifestari..
si..pentru ca acolo unde se termina intrebarea, intotdeauna exista un comentariu care sa o potenteza sau sa-i scada din aplomb, pun si eu o intrebare, dupa care am sa ma lansez in cateva comentarii pe tema stilului vestimentar existent in sala de concert, la loje, uneori mai mult pe holuri decat in mijlocul evenimentului - adica la oamenii imbracati pentru muzica,din respect pentru ei sau pentru cei din jur, la oamenii ce-si imbraca hainele cele mai bune, pentru o expunere in public.
in seara in care debussy ne a pus in urechi 'dupa-amiaza unui faun', in pauza, in loc sa ies pentru cateva momente, sa socializez dupa caz sau persoana, am ramas in loja in care mi am gasit loc, un loc bun, acustic si panoramic.
in pauza, asadar, am putut observa in sala mare, doamne si domni imbracati colorat, o masa rogvaiv, un curcubeu fara capete... barbati si femei ce purtau bluze, camasi, malete sau rochii, podoabe capilare sau bijuterii- toate colorate. din cand in cand, ma bucuram sa izolez din acest musuroi, cate o doamna imbracata decent, cu parul strans corespunzator, cu o poseta adecvata, si pantofi asisderea.
cat despre barbati, oricat de mult mi am aruncat privirile in stanga si dreapta, n am putut gasi macar un exemplar care sa merite atentia - haine sport casual, destul de rar cate un sacou, sau o camasa cu taietura fina. in afara de 'uniforma' unanim-impecabila a orchestrei, n am vazut rochii de bun gust, asa cum speram, n am vazut barbati imbracati in costume care sa li se potriveasca manusa, n am vazut camasi impecabile, sau accesorii care sa mi confirme ca ma aflam intr o sala de concert.
la iesire, personaje in etate, doamne sau domni, imbracati schimonosit si obosit, ce lasau in urma dare de naftalina si miros de spatiu inchis, impleteau discutii nostalgice despre vremurile de alta-data, despre rochiile stralucitoare ale mamelor lor, despre revolutia electrocasnicelor, despre cunostinte sau rude apropiate..

de fiecare data cand pasesc intrun spatiu construit sa expliciteze arta, fie ea vizuala sau de auz fin, asteptarile mele au stransa legatura cu stilul vestimentar al celor prezenti. acestte asteptari sunt suprimate brusc, atunci cand primul membru al orchestrei paseste pe scena! cu un nod mic in gat, cu altul la cravata ingusta din matase de india, va soptesc 'auditie placuta!'

Niciun comentariu: