luni, 29 septembrie 2008

Rochia Neagra

Cateva secunde de desfatare. In aerul cald de cafenea-brocard ard lumanari sensitive ce te duc cu gandul la catacombe iluminate slab.
Coatele ei sunt pe masa…libertate se numeste zambetul ei din coltul gurii..are flori in par..matlasate si bine gandite..mi-as fi dorit sa fie naturale…
Am spus natural—si vad campul intins..vad pamantul nesfarsit..iar ea stie cat costa libertatea de decizie si fructele ce I urmeaza acesteia…
Soarbe din cafea,disecand fiecare firicel de abur ce si face loc prin aerul static, prin ganduri,.. isi plimba degetele pe marginea farfuriei cu bordura metalica..viseaza uman si deschis..
Rochia ei, bariera in calea mea..E mai mult decat un scut, mult peste un simplu vesmant necesar..e tot ce si a dorit, e motivul pentru care a iesit azi afara din casa de pe strada Doctor Maria Balabas…
Totul se potriveste, cateva minute am sa mai zabovesc cu privitul..pliurile negre ale poalelor ii ascund picioare de ceara..maneca simpla si cazuta pe umeri isi spune singura poveseta ei cu ace si masuratori si crete cursive pe material…
Are ceva din Marlene, are ceva din suflul marilor nordice…are ceva cu mine..fara sa stie fara sa si dea seama…imi tintuieste privirea si-mi paralizeaza cumva mainile…degete si oase..
Se poate sa fi spus cuiva ca am sa fiu in cafenea la ora asta..?ma poate surprinde cineva holbandu ma cu ochii intredeschisi si miopi?..imi poate cineva imputa ca fac din viata asta un peep show frustrat?
Am asteptat atata timp sa o gasesc..secundele astea sunt neterminate..dar stiu ca maine imi vor fi suficiente..si pentru cutia mea cu amintiri despre femei..si pentru gandurile mele incoltite dupa urechi..
Pot spune ca am intalnit o femeie imbracata perfect, profitand de o rochie neagra simpla..probabil din matase naturala…accesorizata cu zambete in gol, zambete pentru ea si cartile ei, asteptarile ei..
Imi place de mine cand observ, ma urasc doar atunci cand aspir.
Lumea asta toata, are nevoie de o rochie decenta, incheiata perfect, dintr un material care sa impuna reguli si relaxare.
Si eu am nevoie de o rochie neagra, desi picioarele mele stramba din ochi .

Niciun comentariu: